اسنپ آن اسمایل چیست؟ مزایا + معایب

1,153

از آن‌جایی که زیبایی دندان‌ها و تناسب خط لثه در لبخند زیبا نقش بسزایی دارد، دندان‌پزشکی زیبایی برای رفع مشکلات و مسائل در این زمینه راهکارهای بسیاری را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد. راه هایی که توسط دندان‌پزشکی زیبایی برای زیباتر کردن لبخند شما و دندان‌هایتان ارائه می‌شود، هم دائمی و هم موقتی‌اند.

لبخند افراد از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری آنان است و امروزه کم‌تر کسی را می‌بینید که به زیبایی لبخند خود بی اعتنا باشد. درست یا اشتباه، در دهه‌های اخیر، دندان‌پزشکی زیبایی مورد توجه بسیاری از مردم واقع شده است و خیل عظیمی از افراد به مراجعان کازمتیک و زیبایی دندان اختصاص داده شده است.

اگر تمایل دارید لبخند شما طبیعی باشد اما نمی‌خواهد هیچ تغییری بر روی دندان‌های شما اعمال شود و  روشی موقتی یا نسبتا دائمی باشد به اسنپ آن اسمایل یا لبخند اسنپ آن فکر کنید. در این مقاله به لبخند اسنپ آن و پاسخ دادن به سوالات پرتکراری که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

اسنپ آن اسمایل چیست؟ (SOS – Snap-on Smile)

اسنپ آن اسمایل پروتز دندانی ساخته شده از جنس رزین است که جزو روش‌های غیرتهاجمی دندان‌پزشکی زیبایی می‌باشد و به مخاطبین خود اجازه می‌دهد یک لبخند زیبا و جدید را تجربه کنند. این پروتز رزینی، دندان‌های ردیف، منظم، زیبا و خوش رنگی را در کنار هم قرار می‌دهد و بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و مشکلات ظاهری دندان‌ها را می‌پوشاند.

اسنپ آن اسمایل بدون درد، بدون تهاجم و بدون انجام فرایندهای آماده‌سازی روی دندان قرار می‌گیرد و متحرک است و به طور دائمی بر دندان‌ها اتصال ندارد. برخی از این روش به عنوان یک روش موقتی، در بازه‌ای که می‌خواهند یک روش دائمی اصلاح طرح لبخند را بر روی دندان‌های خود پیاده کنند، به کار می‌گیرند و برخی نیز از آن به عنوان یک راه حل همیشگی سود می‌برند.

یکی از روش‌هایی که افراد در صورت داشتن تمکن مالی به عنوان یک روش دائمی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌کنند ونیرهایی همچون لمینت سرامیکی دندان و کامپوزیت ونیر است.

اسنپ آن اسمایل

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

اسنپ آن اسمایل اشکالات و نواقص ظاهری همچون شکستگی دندان، بدرنگی، لب پریدگی، دندان از دست رفته و بی‌نظمی‌ها و بدشکلی‌های دندان را می‌پوشاند. البته که اسنپ آن اسمایل مشابه دندان مصنوعی نیست، همچنین مثل روکش‌ها در بازگردانی و حفظ عملکرد دندان نقشی ندارند.

اگر بخواهیم معادل مناسبی برای این روش زیبایی دندان نام ببریم، می‌توانیم به لنزهای رنگی چشمی اشاره کنیم که استفاده از آن ها دائمی نیست و کاربرد آنان تنها بازگردانی زیبایی در مدتی موقتی است و البته که می‌توان آن‌ها را خارج کرد و مجدداً جایگذاری نمود. البته اسنپ آن اسمایل توسط انجمن دندان‌پزشکان آمریکا به دلیل شکستن و آسپیره شدن و حتی در موارد نادر منجر به فوت منع شده است و مورد قبول نیست.

روش دیگری برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که مثل اسنپ آن اسمایل کم تهاجمی و مقرون به صرفه‌ است. این روش که بسته به نوع استفاده و درخواست شما از دندان‌پزشک زیبائی، می‌تواند موقتی و یا نسبتا دائمی باشد؛ لومینیرز دندان نام دارد.

اسنپ آن اسمایل برای دندان های شکسته

چه کسانی کاندید مناسبی برای اسنپ آن اسمایل هستند؟

اسنپ آن اسمایل یک روش مناسب در دندان‌پزشکی زیبایی است که بسیار مقرون به صرفه و کاربردی است. برای افرادی که شرایط خاصی دارند و نمی‌توانند (یا نمی‌خواهند) هزینه‌ی قابل توجهی برای زیبایی دندان‌های خود بدهند، می‌توانند به این روش توجه کنند. در صورتی که افراد مشکلات زیر را داشته باشند می‌توانند از پوشش دهی اسنپ آن اسمایل بهره ببرند؛

  • افرادی که دندان شکسته، افتاده، بد شکل و یا کوتاه و بلند دارند.
  • کسانی که دندان‌هایشان به طور دائمی تغییر رنگ داده است و بلیچینگ دندان و وایتنینگ بر روی آن تاثیری ندارد و در عین حال نمی‌خواهند از ونیرها استفاده کنند.
  • افرادی که بین دندان‌هایشان فاصله‌های زیاد، نازیبا و نامتناسب وجود دارد.
  • افراد که یک یا چند (نه همه‌ی دندان‌ها) دندان خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند از ایمپلنت دندان و سایر روش‌های جایگزینی دندان برای رفع فاصله ی موجود استفاده کنند.
  • افرادی که از لبخند خود راضی نیستند و این مسئله بر اعتماد به نفس و در نتیجه عملکرد آنان در اجتماع تاثیر منفی گذاشته است.
  • افرادی که از دندان‌های مصنوعی جزئی خود راضی نیستند و می‌خواهند یک روش نسبتاً ارزان برای جایگزینی آن بیایند.
  • افرادی که نمی‌خواهند از روش‌های زیبایی دائمی همچون لمینت و کامپوزیت ونیر دندان استفاده کنند.
  • افرادی که نمی‌خواهند هیچ فرایند آماده سازی همچون تراشیدن بر روی دندان‌هایشان انجام شود.
  • و در نهایت، کسانی که توانایی مالی استفاده از روش‌های دیگر در دندان پزشکی‌زیبایی را ندارند.

*ذکر این نکته بسیار مهم است که: اسنپ آن اسمایل تمامی دندان‌های یک فک را با هزینه‌ای مناسب پوشش می‌دهد.

اسنپ آن اسمایل

چه کسانی نمی‌توانند از SOS یا همان اسنپ آن اسمایل استفاده کنند؟

همه‌ی افراد نمی‌توانند کاندید مناسبی برای استفاده از این روش زیباسازی طرح لبخند باشند. اگر هر یک از شرایط زیر را داشته باشد، یا باید در رفع آن بکوشید و یا به روش‌های جایگزین دیگر فکر کنید؛

  • در صورتی‌که بیماری التهابی و عفونی لثه داشته باشید، ابتدا باید حتما این مشکل را برطرف کنید و سپس به روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی فکر کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آشنائی با انواع بیماری‌های لثه را مطالعه کنید.
  • اگر از آن دسته افرادی هستید که بهداشت فردی مناسبی ندارید و دندان‌ها و لثه‌های خود را به خوبی و در حد استاندارد شستشو نمی‌دهید، روش‌های دندان پزشکی زیبایی برای شما مناسب نیستند. در صورتی‌که می‌خواهید از اسنپ آن اسمایل استفاده کنید، باید روزی دوبار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. همچنین در صورتی که با کاورهای اسنپ آن اسمایل دندان‌های خود، مواد غذایی خوردید، باید آن ها را خارج کرده و بادقت شستشو دهید.
  • در صورتی‌که همه‌ی دندان‌های خود را از دست داده باشید باید به دندان مصنوعی، ایمپلنت و یا بریج‌های دندانی متکی بر ایمپلنت فکر کنید.

برای دندان‌هایی که دارای حفره و پوسیدگی‌های وسیع هستند، روکش (کراون) بهترین روش است. در صورتی که نتوان دندان را حفظ کرد به ایمپلنت پناه برده می‌شود.

  • اگر دندن‌های لق و شل شده دارید، نمی‌توانید از این نوع کاور دندانی استفاده کنید و بهتر است ابتدا به مشکل دندان خود رسیدگی کنید.
  • در صورتی که دندان‌های شما دارای پوسیدگی‌های وسیع هستند، نباید از کاور اسنپ آن اسمایل استفاده کنید. ابتدا پوسیدگی‌ها را برطرف کنید و سپس به راه حل‌های دیگر بیندیشید. می‌توانید برای رد شدن از این مرحله و تبدیل شدن به یک کاندید مناسب برای طرح لبخند اسنپ مقاله علائم و راه درمان پوسیدگی در ریشه دندان را مطالعه کنید.
  • افرادی که فک‌های آنان به خوبی روی هم جفت نمی‌شود و فک پایین آن‌ها بیش از اندازه جلوتر است.
  • کسانی که از دندان‌های مصنوعی کامل (دست دندان) استفاده می‌کنند.
اسنپ آن اسمایل

فرایند تهیه و جایگذاری کاور دندان اسنپ آن اسمایل چگونه است؟

یکی از ویژگی‌هایی که مراجعه‌کنندگان را علاقمند به اسنپ آن اسمایل می‌کند، پروسه‌ی جایگذاری و تهیه‌ی کوتاه مدت آن است. مراجعه‌کننده بعد از دو جلسه با دندان‌هایی زیبا و لبخندی براق به خانه بر می‌گردد. تنها کاری که لازم است بعد از معاینه و انتخاب قطعی این روش توسط فرد و دندان‌پزشکش انجام شود، تهیه‌ی این کاور است.

مراجعه ی اول

دندان‌پرشک دندان‌های شما را معاینه می‌کند و از آن‌ها یک قالب تهیه می‌کند. این قالب برای تهیه‌ی کاور مورد استفاده قرار می‌گیرد. با دندان‌پزشک خود برای انتخاب سایه و رنگ اسنپ آن اسمایل مشورت می‌کنید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. این بخش معمولاً برای مراجعه‌کنندگان هیجان انگیز و جالب است.

مراجعه دوم

مراجعه‌ی دوم به دندان‌پزشک حدود سه هفته‌ی بعد از مراجعه‌ی اول صورت می‌گیرد و در این مراجعه کاور ساخته شده با دندان‌های شما چک می‌شود. در صورت موفقیت آمیز بودن، با دندان‌های روشن و لبخند زیباشده‌ی خود به خانه می روید.

جایگذاری کاور بر روی دندان‌ها

این فرایند بسیار ساده و سریع است و بعد از تایید نهایی کاور توسط مراجعه کننده، بر روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد. برای این کار هیچ چسبی استفاده نمی‌شود و قرارگیری آن‌ها شبیه کاورهای مصنوعی موقتی که روی دندان قرار می‌دهند، می‌باشد. دندان‌های شما تراشیده و یا تغییر داده نمی‌شوند و پوشش زیبای جدید آن‌ها بر تنشان می‌نشیند.

*توجه: طی ۱۰ سال گذشته مقالات متعددی در رابطه با اسنپ آن اسمایل در انجمن دندان‌پزشکی آمریکا منتشر شده در متن این مقالات اعلام شده:

به دلیل جنس چینی (سرامیکی) به کار رفته در ساخت اسنپ آن اسمایل همچنین قرارگیری سطحی آن بر روی دندان‌ها بدون هیچ‌گونه چسب و ماده فیکس کننده چندین مورد گزارش شده بخشی از اسنپ شکسته و وارد ریه یا مری بیمار شده است و به دنبال آن خطرات و مشکلات متعددی برای فرد استفاده کننده از اسنپ آن اسمایل رقم خورده؛ بنابراین با توجه به این گزارشات هر چند انگشت شمار اسنپ آن اسمایل مورد پذیرش انجمن FDA آمریکا نیست.

مزایا و معایب اسنپ آن اسمایل کدام‌اند؟

هر روشی که توسط دندان‌پزشکی (درمانی و زیبایی) ارائه می‌شود دارای مزایا و معایب خاص خودش است. این شما هستید که با سبک سنگین کردن مزایا و در نظر گرفتن نقاط ضعف روش و همچنین شرایط خودتان بهترین روش را بر می‌گزینید.

نقاط قوت اسنپ آن اسمایل

  • این روش می‌تواند طیف گسترده و وسیعی از مشکلات ظاهری دندان را بپوشاند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشکلات ظاهری دندان مقاله‌ی اصلاح طرح لبخند در کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر نیک‌زاد را مطالعه فرمایید.
  • نسبت به سایر روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.
  • روشی بدون درد است و جایگذاری آن بسیار ساده است.
  • ظاهری شبیه به دندان‌های طبیعی دارد و یک لبخند زیبا را به شما هدیه می‌دهد.
  • نازک اما مقاوم است.
  • می‌توانید وقتی آن را روی دندان‌هاتان دارید، بخورید و بیاشامید.
  • مراقبت از آن و تمیز کردنش ساده است.
  • می‌تواند روی دندان‌های فک پایین و بالا مورد استفاده قرار گیرد.
  • می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شود.
  • برای جایگذاری تنها به دو مراجعه به دندان پزشک نیاز است و زمان کوتاهی برای آماده سازی آن صرف خواهد شد.
  • دندان‌های طبیعی شما تراشیده، برداشته و یا تغییر داده نمی‌شوند.
  • می‌توانید رنگ و سایه و مدل دندان‌های خود را انتخاب کنید و لبخند مورد علاقه تان را داشته باشید.
دندان های زیبا و منظم

نقاط ضعف اسنپ آن اسمایل

د رکنار خوبی‌هایی که کار رزین شما دارد، معایبی هم دارد که عبارت اند از؛

  • تا زمانی که با آن احساس راحتی کنید اندکی طول می‌کشد، در ابتدا احساس می‌کنید که یک کش محکم بر روی دندان‌ها افتاده است.
  • عمر آن ها نسبت به روش‌های دیگری مثل لمینت سرامیکی کوتاه است. در صورتی که از آن ها به خوبی مراقبت کنید و به طور پیوسته مورد استفاده قرار گیرند تا ۵ سال می‌توانند عمر کنند که نسبت به ۱۵ تا ۲۰ سال پرسلن ونیر (لمینت سرامیکی) زمان کوتاهی است.
  • در آوردن و جایگذاری مداوم آن اندکی انرژی بر و وقت گیر است.
  • دائمی نیستند.
  • با وجود این که نسبت به رنگ‌پذیری از خود مقاومت نشان می‌دهند اما باز هم امکان رنگ پذیری آن ها وجود دارد.
اسنپ آن اسمایل

مراقبت از اسنپ آن اسمایل

توجه داشته باشید که بعد از جایگذاری این کاور باید مراقب باشید که:

  • از نوشیدنی‌های خیلی داغ استفاده نکنید
  •  مواد غذایی که چسبنده هستند نجوید.
  • همچنین باید از خوردن موادی که احتمال رنگ پذیری اسنپ آن اسمایل با آن ها وجود دارند خودداری کنید و یا مصرف خود را کنترل و مدیریت کنید.
اسنپ آن اسمایل

برای داشتن یک لبخند زیبا چه کار کنم؟

اصلاح طرح لبخند از دغدغه‌های خیلی از افراد جامعه است و متناسب با شرایط و خواسته‌هایی که دارند، می‌توانند راه حل مناسب خود را برای زیباسازی طرح لبخند خود پیدا کنند. لازمه‌ی این کار، مطالعه و کسب اطلاعات و مشورت گرفتن از متخصص دندان پزشک است. باید تمایلات و خواسته‌های خود را اولویت‌بندی کنید و مهم‌ترین آن‌ها را در انتخاب بهترین راهکار اصلاح طرح لبخند استفاده کنید.

البته که دندان پزشکی زیبایی هنگامی می‌تواند به شما راه حل‌های مناسبی ارائه دهد و در اختیارتان بگذارد که دندان‌ها و لثه‌های شما از سلامت نسبی برخوردار باشند و مشکل جدی در آن‌ها وجود نداشته باشد. وگرنه ابتدا باید مشکلات جدی را برطرف کنید و سپس نگران زیبایی‌های دندان خود باشید. این مقاله را بخوانید: قبل از اصلاح طرح لبخند چه مشکلاتی را باید برطرف کنیم؟

هنگامی که با مشکل جدی مثل عفونت و التهاب لثه دست و پنجه نرم می‌کنید نمی‌توانید به فکر زیبایی و خوش رنگی لبخند و دندان‌های خود باشید، مگر مشکل بیماری لثه‌های خود را برطرف کنید.

اما در کل می‌توانید به ونیرهایی همچون لمینت سرامیکی و کامپوزیت فکر کنید. اگر می‌توانید مقدار بیشتری برای زیبایی دندان‌های خود هزینه کنید و نگران قابل توجه بودن این مبلغ نیستید، بین لمینت سرامیکی و کامپوزیت، حتما لمینت سرامیکی را برای دندان‌های خود انتخاب کنید.

اگر توان پرداخت هزینه‌های مربوط به ونیرها را ندارید، به لومینیزر و اسنپ آن اسمایل یا لبخند اسنپ آن فکر کنید.

در پایان مثل همیشه برایتان روزهایی پر از لبخند زیبا را آرزو می‌کنیم.

سؤالات متداول درباره اسنپ آن اسمایل

در ادامه به برخی از سؤالات پرتکرار درباره اسنپ آن اسمایل پاسخ داده‌ایم. اگر می‌خواهید درباره آنها بدانید، با ما همراه باشید.

اسنپ آن اسمایل یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای زیباتر کردن لبخند شماست که می‌توان با قرار دادن آن بر روی دندان‌ها اشکال و زشتی دندان‌ها را پوشاند و مانند دندان‌های مصنوعی موقت عمل می‌کنند.

اسنپ آن اسمایل از آن دسته روش‌های زیبایی دندان است که چندان گران نیست و در مقایسه با روش‌هایی مانند لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیرها، ماندگاری کمتری دارند اما قیمت بسیار مناسبی دارند.

خیر. اسنپ آن اسمایل برای بهبود ظاهر دندان‌ها کاربرد دارد و نمی‌توان از آن به‌عنوان یک روش درمانی استفاده کرد. البته برخی از روش‌های زیبایی کاربرد درمانی هم دارند اما اسنپ آن اسمایل از این دسته روش‌ها نیست.

از نظر کاربردی اسنپ آن اسمایل به لنزهای چشمی رنگی شبیه است. این روش تنها ظاهر دندان‌ها را می‌پوشاند و کاری به درمان و زیرسازی ندارد.

بله. یکی از کاربردهای اسنپ آن اسمایل برای دندان‌های شکسته است. کسانی که یکی از دندان‌های آن‌ها شکسته باشد (و یا حتی بیشتر از یک دندان) می‌توانند با یک سری ردیف دندان منظم، اشکال ظاهری دندان‌های خود را بپوشانند.

بدون شک بهترین روش زیباسازی دندان‌ها لمینت‌های سرامیکی هستند. اما از آن جایی که این روش‌ها از روش‌های نسبتاً گران‌قیمت است، نمی‌توان آن را برای همه به کار برد. به‌عنوان‌مثال افرادی که توانایی مالی ندارند، نمی‌توانند از این روش برای زیباتر کردن دندان‌های خود استفاده کنند. اما اسنپ آن اسمایل روشی ارزان است که می‌توان از آن برای مدتی کمک گرفت.

توجه داشته باشید که از نظر کارایی، اسنپ آن اسمایل با لمینت قابل‌مقایسه نیست. زیرا لمینت یک روش دائمی برای زیبایی دندان‌هاست اما اسنپ آن اسمایل از روش‌های غیردائمی و موقت است. همچنین نباید برای مدت زیادی روی دندان‌ها باقی بماند.

از میان روش‌هایی که برای زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شوند، کامپوزیت ونیر از اسنپ آن اسمایل بهتر است. چرا؟ یکی از این دلایل ماندگاری این روش است. دلیل دیگر طبیعی بودن این روش نسبت به اسنپ آن اسمایل است. همچنین کامپوزیت ونیر یک روش دائمی است و نمی‌توان آن را با روش موقتی اسنپ آن اسمایل مقایسه کرد. اما اسنپ آن اسمایل نسبت به کامپوزیت ونیر ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است.

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

منبع: newmouth

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.