بهترین برندهای کامپوزیت دندان | ترمیمی و زیبایی

621

کامپوزیت ماده‌ای ساخته شده بر پایه‌ی رزین است که در دندانپزشکی برای ترمیم‌ پوسیدگی‌ها، حفره‌های دندان، باندینگ و عیوب جزئی و زیبایی به کار می‌رود. کامپوزیت به دلیل رنگ طبیعی و استحکامی که دارد در دندانپزشکی پرکاربرد است. موفقیت درمان با این ماده‌ی رزینی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در این امر کیفیت کامپوزیت به کار رفته است. امروزه برندهای زیادی به تولید و عرضه‌ی انواع کامپوزیت می‌پردازند. افراد سوال‌های زیادی درمورد برندهای مختلف کاموزیت دارند؛ مثلا گران‌ترین برند کامپوزیت کدام است؟ کدام نوع کامپوزت دندان ارزان‌تر است؟ پرطرفدارترین و مقرون به‌صرفه‌ترین کامپوزیت دندان چه مارکی است؟ بهترین برند کامپوزیت در ایران چیست؟ در این مقاله به شما در انتخاب مناسب‌ترین برند کامپوزیت کمک می‌کنیم.

یک برند کامپوزیت باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه ترمیم‌های کامپوزیتی موفقیت آمیز باشند، دندانپزشکان چندین ویژگی اساسی را برای انتخاب مارک خوب کامپوزیت در نظر گرفته و بر آن اساس مواد کامپوزیت موردنظرشان را تهیه می‌کنند.

  • کامپوزیت باکیفیت باید مستحکم و بادوام باشد.
  • کار با کامپوزیت باید برای دندانپزشک ساده باشد و وی به سادگی بتواند آن را به صورت دلخواه شکل بدهد.
  • این ماده باید توانایی تطبیق پذیری داشته باشد.
  • طبیعی بودن ترمیم نهایی بسیار مهم است.
  • این ماده‌ی رزینی باید به راحتی قابل پولیش دادن باشد تا ظاهری طبیعی به دندان ببخشد.
  • شفافیت بالای کامپوزیت اهمیت بالایی دارد.
  • یکی از موارد مهم در کار با کامپوزیت زمان سفت شدن آن است. دندانپزشکان موادی را که سریع‌تر و راحت‌تر کیور شوند ترجیح می‌دهند.
  • یک برند معتبر کامپوزیت باید طیف وسیعی از رنگ‌ها و سایه‌ها را با میزان شفافیت متفاوت ارائه کند.
ترمیم دندان با کامپوزیت

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

معرفی بهترین برند‌های کامپوزیت

کشورهای مختلفی مانند آمریکا، سوییس، کره و حتی ایران به ساخت و طراحی رزین‌های کامپوزیتی می‌پردازند. در ادامه برترین برندهای بین‌المللی انواع کامپوزت دندان را معرفی می‌کنیم.

  • بیسکو Bisco: بیسکو یک کمپانی مشهور آمریکایی واقع در شیکاگو است که به تولید و عرضه‌ی مواد دندانپزشکی می‌پردازد. تخصص بیسکو در تولید کامپوزیت‌‌های بسیار باکیفیتی است که حاوی سیلیکات کلسیم هستند. کامپوزیت‌های برند بیسکو از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و در طیف رنگی گسترده‌ای عرضه می‌شوند.
  • Ivoclar vivaden :ivoclar vivaden نام برندی از کشور لینخنشتاین است که به تولید لوازم دندانپزشکی می‌پردازد. کامپوزیت‌های این برند در ۳۲ رنگ و ۵ سطح از شفافیت عرضه می‌شوند. این مواد به خاصیت پولیش عالی و تحمل نور کافی مشهوراند.
  • Coltene: یکی دیگر از برند‌های مشهور در زمینه‌ی ساخت مواد دندانپزشکی coltene است این برند را بیشتر بخاطر کیفیت بالای تجهیزات ایمپلنت دندان می‌شناسند؛ اما در زمینه کامپوزیت نیز موفق به ساخت کامپوزیت رزین‌های نانوهیبریدی شده که بسیار به مینای دندان شباهت دارند. این کمپانی در سوییس تاسیس شده؛ اما امروز دارای مراکزی در ایالات متحده و آلمان نیز می‌باشد.
  • Tokuyama: این کمپانی ژاپنی با داشتن بیش از ۱۰۰ دفتر در ۳۰ کشور جهان یکی از بزرگترین برندهای تولیدکننده و صادرکننده‌ی محصولات دندانپزشکی‌ست. این برند آسیایی با شعار «دندانپزشکی فردا» یکی از پیشروترین کمپانی‌ها در زمینه‌ی تولید تجهیزات دندانپزشکی، از جمله کامپوزیت، با مدرن‌ترین نوع تکنولوژی‌ست.
رنگ A2 کامپوزیت دندان

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان را بخوانید.

  • DMP: برند DMP با ۳۵ سال سابقه در تولید کامپوزیت، یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی کامپوزیت‌های استاندارد است که محصولاتش را به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌کند.
  • Kerr: شرکت kerr در سال ۱۸۹۱ توسط دو برادر در آمریکا تاسیس شد و به تولید مواد ترمیم‌کننده‌ی پوسیدگی‌های دندانی پرداخت. دو سال بعد، با افزایش محبوبیت تولیدات این برند، دو برادر تصمیم به صادرات تولیدات خود به اروپا گرفتند. کامپوزیت‌های تولیدشده در کمپانی kerr به دوام و مقاومت به سایش معروف هستند و در طیف رنگی گسترده‌ای عرضه شده و در اختیار دندانپزشکان قرار می‌گیرند.
  • Saremco: این کمپانی یک شرکت مشهور سوییسی‌ست که به ساخت کامپوزیت‌های باکیفیت میکروهیبریدی معروف است. بسیاری از دندانپزشکان برند سارمکو را به دلیل استحکام بالا و کم بودن احتمال آلرژی تهیه می‌کنند.
  • DMG: برند DMG America، با بیش از ۵ دهه سابقه در تولید کالاهای دندانپزشکی، از مشهورترین تولیدکنندگان کامپوزیت‌های مستحکم و مقاوم در برابر ساییدگی و ضربه است.
  • IPS: برند IPS از مشهورترین شرکت‌ها در زمینه‌ی تولید کامپوزیت سرامیکی است. کامپوزیت‌ IPS، به دلیل ذرات سرامیکی که دارند، ظاهری شفاف‌تر و زیباتر از سایر انواع کامپوزیت به دندان می‌بخشند و به لمینت‌های سرامیکی شباهت دارند.
  • SDI :SDI ،که خود زیرمجموعه‌ی شرکتی دیگر است، یکی از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی کامپوزیت‌های شفاف و مستحکم است که قابلیت فرم‌دهی خوبی دارند.
  • Cosmedent: شرکت کازمادنت آمریکا از تولیدکنندگان کامپوزیت با دوام و استحکام بالا و قابلیت شکل‌پذیری عالی می‌باشد که در میان دندانپزشکان بسیار محبوب شده است.
اصلاح طرح لبخند یا کامپوزیت

پولیش کامپوزیت دندان چطور انجام می‌شود؟

کدام برند کامپوزیت از همه ارزان‌تر است؟

عوامل مختلفی بر تفاوت قیمت برندهای مختلف تاثیرگذارند؛ مثل کشور، نوع مواد بکار رفته و… معمولاً کامپوزیت‌هایی که در کشور چین تولید می‌شوند، مثل کامپوزیت اسپیدنت، از دیگر برندها ارزان‌تر هستند. در میان تولیدکنندگان غربی، شرکت زنیت آلمان کامپوزیت‌های ارزان قیمتی تولید می‌کند. در میان تولیدکنندگان برتری که پیش از این معرفی کردیم نیز می‌توان گفت که کمپانی SDI کامپوزیت‌های ارزان قیمت‌تری تولید می‌کند.

پر کردن دندان با کامپوزیت

کدام برند کامپوزیت از همه گران‌تر است؟

مشخص است که هرچقدر کیفیت و دوام یک محصول بالا باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. اکثر برندهای برتر تولیدکننده‌ی کامپوزیت، محصولات خود را گرانقیمت‌تر از دیگر برند‌ها به فروش می‌رسانند. می‌توان گفت که گران‌ترین برند تولید‌کننده‌ی کامپوزیت در جهان، برند Bisco می‌باشد که در شیکاگو آمریکا واقع است. برندهایی مثل IPS و کازمادنت نیز قیمت بالایی دارند.

کدام برند پرطرفدارتر است؟

برند بیسکو با ویژگی‌های بسیار خوبش، حتی با وجود قیمت بالایی که دارد، محبوب‌ترین برند کامپوزیت در میان دندانپزشکان جهان است. برندهایی همچون  IPS و  Coltene و به طور کلی تمامی کمپانی‌هایی که پیش از این معرفی کردیم در میان دندانپزشکان بسیار محبوب‌اند.

عکس قبل و بعد از کامپوزیت دندان

کدام برند مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند هرچقدر قیمت یک محصول پایین‌تر باشد، مقرون‌به‎‌صرفه‌تر است؛ اما این تصور کاملاً هم درست نیست. اگر مزایا و ویژگی‌های برندهای گران‌قیمت کامپوزت را در نظر گرفته و با برندهای کامپوزیت معمولی مقایسه کنیم، می‌بینیم که برندهایی مانند بیسکو و  IPS از دوام و زیبایی بالاتری برخوردارند و هم جلوه‌ی بهتری به لبخندتان می‌بخشند و طرح لبخند طبیعی‌تر و زیبائی‌تری خواهید داشت؛ همچنین طول عمر بیشتری نسبت به برندهای معمولی دارند و دیرتر از برندهای ارزان قیمت به ترمیم و تعویض نیاز پیدا می‌کنند.

بهترین برند کامپوزیت در ایران کدام است؟

می‌توان گفت که کامپوزیت‌های تولیدشده در کمپانی IPS به دلیل استحکام و شفافیت بالا و شباهت بسیار به رنگ طبیعی مینای دندان، یکی از محبوب‌ترین رزین‌های کامپوزیت در میان دندانپزشکان ایرانی می‌باشند.

کدام برند کامپوزیت برای من مناسب است؟

مشخص است که پاسخی ثابت برای این پرسش وجود ندارد. نقاط قوت برندهای مختلف در زمینه‌ی تولید کامپوزیت با یکدیگر متفاوت است. برخی از آن‌ها بر زیبایی و جلا و رنگ مواد تاکید دارند و برخی دیگر بر دوام و استحکام و… برای فهمیدن مناسب‌ترین برند کامپوزیت برای دندان‌هایتان باید ابتدا مشخص کنید که هدفتان از ترمیم کامپوزیت دقیقاً چیست و کدام فاکتورها برایتان اهمیت بیشتری دارند؟ در جلسه‌ی مشاوره تمامی این موارد را با دندانپزشک متخصص در میان بگذارید تا وی شما را در انتخاب بهترین مارک کامپوزیت راهنمایی نماید.

ترمیم دندان با کامپوزیت

تفاوت کامپوزیت و لمینت

کامپوزیت ونیر معمولاً در اصلاح عیوب جزئی‌تر ترمیمی و زیبایی به کار می‌روند؛ در حالیکه لمینت‌، که پوششی نازک از جنس سرامیک است، فضای بیشتری را پوشش داده و قادر به رفع عیب‌های بزرگتری مثل گپ‌های بین دندانی بزرگتر و دندان‌های بسیار کوتاه می‎باشد. همچنین لمینت کمتر از کامپوزیت لکه دار می‌شود. با این حال قیمت کامپوزیت ونیرها مقرون ‎به‌صرفه‌تر است. همچنین ترمیم‌های کامپوزیتی در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌‎شوند و برای عیوب نه چندان بزرگ بسیار مناسب به نظر می‌رسند.

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

منبع: hospitalsstore.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.