بهترین متخصص ایمپلنت دندان

120

عوامل مختلفی می‌توانند به ازدست‌دادن دندان ما منجر شوند و زندگی روزمره ما را با چالش مواجه کنند. در این شرایط علاوه بر ازدست‌دادن عملکرد دندان یا دندان‌هایمان، زیبایی ظاهری و لبخند ما نیز تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت و این مسئله تأثیر به سزایی بر روی اعتمادبه‌نفس ما خواهد گذاشت.

اما مشکلات ازدست‌دادن دندان به همین موارد ختم نشده و صرفاً خالی بودن جای دندان می‌تواند تأثیری منفی بر روی سلامت دهان و دندان ما بگذارد. به همین دلیل در این شرایط اکثر ما به دنبال رفع هر چه سریع‌تر این چالش بوده و باید یک روش درمانی را به این منظور انتخاب کنیم. ایمپلنت دندان از راهکارهای درمانی محسوب می‌شود که در این زمینه و در سالیان گذشته بیش از پیش مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است.

ایمپلنت دندان که در واقع یک جایگزین برای دندان ازدست‌رفته افراد است، نرخ موفقیت بالایی داشته و عموم استفاده‌کنندگان نسبت به آن رضایت داشته‌اند. اما عوامل مختلفی در موفقیت نهایی ایمپلنت دندان تأثیرگذار هستند که باید مدنظر قرار گرفته شوند. یکی از این عوامل انتخاب یک متخصص ایمپلنت دارای صلاحیت است. اما در این انتخاب باید به چه معیارهایی توجه کرد؟ قبل از این که به شما برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان کمک کنیم، کمی بیشتر با این روش درمانی آشنا خواهیم شد. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت دندان چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم این راهکار درمانی برای جایگزینی دندان یا دندان‌های ازدست‌رفته افراد در نظر گرفته شده است و هدف استفاده از آن رفع مشکلات شخص در این زمینه است. خود ایمپلنت دندان یک ابزار پیچ مانند است که با قرارگرفتن در لثه شما، یک پیوند مستحکم با استخوان فک برقرار کرده تا بتواند برای دندان جایگزین نقش ریشه را ایفا کند.

بعضی از افراد بر این باورند که دریافت ایمپلنت آن‌ها مثل دیگر درمان‌های دندان‌پزشکی، می‌تواند توسط یک دندان‌پزشک عادی انجام بپذیرد و به تخصص خاصی برای این روند احتیاجی نیست. باید بگوییم که این موضوع بر پایه حقیقت نبوده و دندان‌پزشک باید برای اجرای روند جای‌گذاری ایمپلنت دندان، مهارت موردنظر آن را کسب کرده باشد. دلیل این موضوع را می‌توان در جزئیات این روند درمانی دانست.

ایمپلنت دندان به طور معمول توسط جراحان فک و صورت انجام گرفته و همه دندان‌پزشک‌ها در این جهت فعالیت نمی‌کنند. شاید بپرسید که در یک متخصص ایمپلنت باید به دنبال چه معیارهایی بود؟ فارغ از این که متخصصین ایمپلنت دندان باید دوره‌های موردنظر برای اجرای این روش درمانی را پشت سر گذاشته باشند، باید در معیارهای دیگری نیز صلاحیت کافی را به دست آورده تا به‌عنوان یک متخصص حرفه‌ای شناخته شوند. در این مقاله قصد بررسی بیشتر این معیارها را داریم.

روش‌های جایگزین دندان

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

معیارهای مؤثر در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان

اگر تابه‌حال در این شرایط قرار گرفته باشید، می‌دانید که مهارت شخصی که اجرای روند ایمپلنت دندان را بر عهده دارد، در موفقیت نهایی ایمپلنت دندان شما بسیار حائز اهمیت است. ولی چگونه باید از این مهارت‌ها اطمینان حاصل کنیم؟

شما برای کسب اطمینان از این موضوع باید علاوه بر بررسی برخی از شاخص‌ها، پاسخ تعدادی از سؤالات را نیز به دست آورید. در این بخش، بعد از مرور شاخص‌های تأثیرگذار در این انتخاب، سؤالاتی که پاسخ آن‌ها در این روند تأثیرگذار است را نیز ذکر می‌کنیم.

اولین قدم در این راستا بررسی نیازهای خود شخص است. به طور مثال اگر شما قصد دریافت ایمپلنت را دارید، متخصص مدنظر شما باید علاوه بر جای‌گذاری ایمپلنت، توانایی نصب تکیه‌گاه (Abutment) و یا دندان‌مصنوعی را نیز داشته باشد. همه دندان‌پزشک‌های مورد تأیید نظام‌پزشکی و جراحان فک و صورت می‌توانند توانایی اجرای این روندها را داشته باشند؛ اما برخی مهارت‌های اضافی نیز در این راستا دارای اهمیت است. مثلاً اگر متخصص ایمپلنت شما در پیوند استخوان مهارت نداشته باشد، ممکن است در طول روند دریافت ایمپلنت دندان برخی از چالش‌ها برای شما به وجود بیاید.

زیرا در بعضی از موارد دریافت ایمپلنت دندان، اجرای پیوند استخوان نیز ضروری است. این موضوع به این دلیل است که فک برخی از افراد، استخوان کافی برای برقراری پیوند با ایمپلنت را در نقطه موردنظر نداشته و برای موفقیت نهایی ایمپلنت به پیوند استخوان در این ناحیه نیاز دارد.

پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دندان

مورد دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم، توانایی متخصص ایمپلنت در اجرای روند سینوس لیفت است؛ زیرا در برخی از موارد نادر و در راستای دستیابی به بهترین نتیجه، باید قبل از شروع روند جای‌گذاری ایمپلنت و یا هم‌زمان با آن، سینوس لیفت انجام بپذیرد. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که مهارت متخصص در جای‌گذاری ایمپلنت به‌تنهایی کافی نبوده و باید شاخص‌های دیگری نیز مدنظر قرار گرفته شود.

یکی از نکته‌هایی که تعداد زیادی از افراد نسبت به آن بی‌توجه هستند، اهمیت ارتباط رودررو با متخصص و کسب اطلاعات به‌صورت مستقیم از وی است. این عامل در این که شما بتوانید مراحل کاشت ایمپلنت دندان خود را با اطمینان خاطر کامل پشت سر بگذارید، بسیار اهمیت دارد و نباید آن را نادیده گرفت. مطمئن باشید که اکثر دندان‌پزشک‌ها و جراحان فک و صورت از این اقدام استقبال کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

برای پیدا کردن بهترین متخصص ایمپلنت دندان، شما می‌توانید در بین اقوام، دوستان و … به جستجو پرداخته و نظر افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند را جویا شوید. از این افراد بخواهید که اسامی متخصصینی که مورد تأیید آن‌ها هستند را در اختیار شما گذاشته تا در مراحل بعدی بتوانید از بین این اسامی، نسبت به شرایطی که در آن قرار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پزشک خانواده و یا دندان‌پزشک شما از دیگر افرادی هستند که می‌توانند در این زمینه کمک حال شما باشند. نظر این افراد را بنا به تجربه‌شان جویا شده و به لیست خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید به‌صورت آنلاین راجع به این موضوع تحقیق کرده و با بررسی نظراتی که در این محیط ثبت شده است، متخصصین مناسب دیگری را نیز برای اجرای روند دریافت ایمپلنت دندان خود پیدا کنید.

سینوس لیفت قبل از ایمپلنت دندان

با ویژگی‌های یک دندانپزشک خوب بیشتر آشنا شوید.

تا به این جا شما یک لیست از بهترین متخصص‌های ایمپلنت دندان در محل زندگی خود تهیه کرده‌اید و باید در ادامه از بین آن‌ها یکی را برگزینید. بهترین روشی که برای این انتخاب می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم، ملاقات حضوری این افراد است. در این صورت شما علاوه بر پیدا کردن پاسخ سؤالات خود، می‌توانید به نظر مراجعه‌کنندگانی که توسط متخصص تحت درمان قرار گرفته‌اند نیز دسترسی پیدا کنید. در این مرحله فراموش نکنید که تصاویر قبل و بعد افرادی که ایمپلنت دندان آن‌ها توسط این متخصصین قرار گرفته را مشاهده کرده و آن را در انتخاب نهایی خود تأثیر دهید.

اما پس از مراجعه حضوری باید چه اطلاعاتی به دست آوریم و یا چه سؤالاتی را در این مرحله مطرح کنیم؟ برای کمک به شما در این زمینه یک لیست تهیه کرده‌ایم که شما با استفاده از آن می‌توانید تمام اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید. اگر قصد استفاده از ایمپلنت دندان را دارید، این قسمت را از دست ندهید.

عکس قبل و بعد از ایمپلنت دندان

سؤالاتی که باید از متخصص ایمپلنت دندان پرسید

چه مدت زمانی در زمینه ایمپلنت دندان فعال هستید؟

فراموش نکنید که شاخص تجربه از مهم‌ترین معیارهایی محسوب می‌شود که مهارت یک متخصص ایمپلنت دندان را تضمین می‌کند.

به‌صورت میانگین سالانه چند جراحی ایمپلنت دندان انجام می‌دهید؟

یک متخصص ایمپلنت دندان با تجربه، به طور معمول سالیانه ۱۰۰ ایمپلنت و یا بیشتر را برای افراد جای‌گذاری می‌کند. در حالت ایده‌آل، متخصص به‌صورت روزانه و در تمام مدت سال در این زمینه مشغول فعالیت است.

نرخ موفقیت شما چقدر است؟

نرخ موفقیت ایمپلنت دندان بسیار بالا بوده و طبق آمارهای جهانی حدود ۹۵ درصد است. این نرخ موفقیت برای متخصصین ایمپلنت دندان کم‌تجربه کمی کمتر از این عدد خواهد بود. شما همچنین می‌توانید از این موضوع که متخصص موفقیت این روند را تضمین می‌کند و یا خیر نیز اطلاع حاصل کنید.

چه دوره‌هایی را در این زمینه پشت سر گذاشته‌اید؟

از متخصص ایمپلنت خود بخواهید که اطلاعات دوره‌های تخصصی خود را از جمله مدت زمان و مکان آن‌ها، در اختیار شما قرار دهد. طبیعتاً این اطلاعات باید مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار بگیرد.

عکس قبل و بعد از ایمپلنت دندان جلویی

تابه‌حال چند بار پیوند استخوان انجام داده‌اید؟

همان‌طور که ذکر کردیم، برای موفقیت نهایی ایمپلنت دندان، شما باید استخوان کافی در ناحیه فک خود داشته باشید تا ایمپلنت در آن جای‌گذاری شود. اگر شما در این راستا به پیوند استخوان نیازمند باشید، باید متخصصی را برای این امر انتخاب کنید که علاوه بر ایمپلنت دندان، در پیوند استخوان نیز دارای مهارت باشد. اطلاعات مربوط به پیوند استخوان و اهمیت این ناحیه در دریافت موفقیت‌آمیز ایمپلنت دندان را می‌توانید در مقاله تخصصی مربوطه مطالعه کنید.

آیا موارد پیچیده و سخت را به جراح ارجاع می‌دهید؟

گاهی اوقات ممکن است در طول این روند به یک جراح باتجربه نیاز باشد. مطمئن شوید که متخصص مدنظر شما نسبت به این نکته آگاه بوده و مخالفتی با آن نداشته باشد.

آیا در طول دو سال گذشته در دوره تخصصی ایمپلنت دندان شرکت کرده‌اید؟

تخصص ایمپلنت دندان به‌صورت متوالی در حال پیشرفت بوده و روزانه اطلاعات جدیدی در این زمینه به دست می‌آید. به همین جهت شما باید متخصصی را انتخاب کنید که با این روند همراه بوده و از جدیدترین و نوین‌ترین اطلاعات مرتبط آگاهی کامل داشته باشد. در واقع شما باید از صلاحیت متخصص در برهه کنونی اطمینان حاصل کنید.

از متخصص بخواهید که شما را به افرادی که تحت درمان وی قرار داشته‌اند، ارجاع دهد.

تجربه شخصی افراد می‌تواند اطلاعات دقیق و ارزشمندی را راجع به نحوه کار متخصص ایمپلنت دندان، در اختیار شما قرار دهد. همچنین می‌توان به‌صورت آنلاین از این نظرات آگاهی پیدا کرد.

از چه برندهایی برای ایمپلنت دندان استفاده می‌کنید؟

هر متخصص وابسته به شرایط افراد، به طور معمول از چند برند ایمپلنت دندان استفاده می‌کند. نام این برندها را دریافت کرده و راجع به کیفیت آن‌ها کمی تحقیق کنید. در این صورت فارغ از این که متخصص از کدام یک از این برندها استفاده خواهد کرد، شما از کیفیت آن، بهترین برند ایمپلنت دندان و نتایجی که در گذشته به دست آورده است، آگاهی کامل دارید.

آیا ایمپلنت همه دندان‌ها امکان‌پذیر است؟

پس از این که پاسخ این سؤالات را به دست آوردید، با بررسی دقیق پاسخ آن‌ها، لیست خود را کوچک‌تر کرده تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید. آخرین قدم برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان، تطبیق نیازهای شما با توانایی‌های متخصص موردنظر است. هر شخص بسته به شرایطی که در آن قرار دارد، نیازهای متفاوتی خواهد داشت.

این نیازها باید توسط متخصص برطرف شود و به همین منظور باید این شخص توانایی‌های لازم برای رفع و یا برآورده کردن این نیازها را داشته باشد. به طور مثال اگر شما به پیوند استخوان برای دریافت ایمپلنت دندان داشته باشید، مهارت متخصص در این زمینه برای شما اولویت بیشتری نسبت به دیگر افراد دارد و شما برای تضمین موفقیت نهایی روند دریافت ایمپلنت خود، باید از مهارت متخصص در زمینه پیوند استخوان اطمینان حاصل کنید.

این نکته راجع به دیگر مواردی که در اینجا ذکر شده نیز صدق کرده و هر شخص باید اولویت‌های خود را در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان در نظر داشته باشد و باتوجه‌به این اولویت‌ها تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

در نهایت یادآوری می‌کنیم که در طول این روند به هیچ عنوان عجله نکرده و تمام نکات مهم را به دقت تحت بررسی قرار دهید. زیرا ایمپلنت دندان علاوه بر هزینه بالا، تأثیر به سزایی در سلامت دهان و دندان و سلامت روحی افراد خواهد داشت و هر نوع بی‌دقتی ممکن است در نتیجه نهایی این روند تأثیرگذار باشد. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده و به شما در راستای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان کمک کرده باشد.

 از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاسگزاریم و برای شما روزهایی پر از لبخند و سلامتی را آرزو می‌کنیم.

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

منبع: click4teeth

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.