رنگ‌ کامپوزیت ونیر دندان | راهنمای جامع

8,171

برای انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر در کنار سلیقه‌ی شخصی خودتان که فاکتور بسیار مهمی است، مشورت با دندان‌پزشک و متخصص زیبایی دندان نیز ضروری است. اخیراً دستگاه دیجیتالی وارد بازار شده است که با قراردادن آن بر روی دندان می‌توان نزدیک‌ترین رنگ به دندان را تشخیص داد و طبیعی‌ترین رنگ برای کامپوزیت ونیر دندان را برگزید. این دستگاه در کلینیک دندان‌پزشکی دکتر نیک‌زاد موجود است.

زمانی که دندان‌های شما از سلامت قابل قبولی برخوردارند اما از ظاهر دندان‌های خود راضی نیستید از ونیرها از جمله کامپوزیت ونیر دندان استفاده کنید و راجع به آنها بیشتر مطالعه کنید.

اما پس از انتخاب روش کامپوزیت ونیر، وارد چالش بعدی یا همان انتخاب رنگ کامپوزیت دندان می‌شوید. چه رنگی برای دندان‌های شما مناسب است؟ کدام یک از انواع رنگ کامپوزیت ونیر به رنگ پوست شما می‌آید؟

بلی، درست است، رنگ پوست شما هم در انتخاب رنگ مناسب کامپوزیت ونیر تأثیرگذار است. در این مقاله اطلاعات کافی راجع به کامپوزیت ونیرها و رنگ‌های آن و انتخاب مناسب رنگ دندان، به دست خواهید آورد.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان

به دست آوردن رنگ طبیعی و زیبا و مشابه دندان‌های فرد با مواد مصنوعی کاری دشوار اما قابل انجام است و این فرایند با پیشرفت تکنولوژی‌های دندان‌پزشکی زیبایی میسر شده است. انتخاب بهترین سایه بسیار حائز اهمیت است و باید مطمئن شوید که انتخاب اشتباهی نمی‌کنید.

ویتا (VITA) یک راهنمای انتخاب رنگ ارائه کرده است که می‌تواند شما را در این راه یاری کند. در ابتدا از طریق پالت کلاسیک ویتا مناسب‌ترین رنگ را انتخاب می‌کنید و سپس با کمک نمودار رنگی ویتا مستر سه بعدی رنگ طبیعی‌تر را برگزینید. در کنار تمامی این مراحل، توجه به توصیه‌های دندان‌پزشک شما می‌تواند بهترین کمک کننده و مشاور باشد.

جالب است بدانید، اخیراً دستگاه دیجیتالی وارد بازار شده است که با قرار دادن آن بر روی دندان می‌توان نزدیک‌ترین رنگ به دندان را تشخیص داد و آن را برای ونیر برگزید. این دستگاه در کلینیک دندان‌پزشکی دکتر نیک‌زاد موجود است.

کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

چگونه از پالت رنگ کلاسیک مناسب‌ترین رنگ کامپوزیت ونیر را انتخاب کنیم؟

این پالت رنگ به ۱۶ سایه مختلف که در چهار گروه دسته بندی می‌شوند، تقسیم شده است. ۴ دسته‌ی اصلی شامل A، B، C و D هستند که هر کدام به چند زیر گروه تقسیم می‌شوند. با این پالت می‌توانید مناسب‌ترین رنگ ونیر کامپوزیت را انتخاب کنید.

این پالت به شما کمک می‌کند تا نزدیک‌ترین گروه به رنگ دندان خود را بیابید و سپس روشنی رنگ آن را در ۴ سایه‌ی آن گروه بررسی و انتخاب کنید. این پالت چند بخش دارد:

رنگ کامپوزیت ونیر(shade)

رنگ‌ها قبل از هر چیز توسط سایه ها سازماندهی می‌شوند.

A: مناسب دندان‌های قهوه‌ای مایل به قرمز که شامل A1، A2، A3.5 و A4 تقسیم می‌شود.

B: مناسب دندان‌های زرد مایل به قرمز که شامل B1، B2، B3 و B4 می‌شوند.

C: مناسب دندان‌های خاکستری که شامل C1، C2، C3 و C4 می‌شوند.

D: مناسب دندان‌های خاکستری مایل به قرمز که شامل D2، D3 و D4 می‌شوند.

روشنایی ونیر کامپوزیتی (brightness)

این رنگ‌ها که با حروف انگلیسی نام‌گذاری می‌شوند، روشنایی‌های متفاوتی دارند که با اعداد مشخص می‌شوند. روشن‌ترین رنگ عدد ۱ را می‌گیرد و به ترتیب با تیره‌تر شدن به عدد ۴ نزدیک می‌شوند. پس رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز A1 نسبت به قهوه‌ای مایل به قرمز A2 روشن‌تر است.

راهنمای سه بعدی ویتا برای تعیین رنگ کامپوزیت (VITA 3D Master)

از آنجایی که پالت کلاسیک ارائه شده تنها ۷۰% رنگ دندان‌های موجود در افراد را شامل می‌شود، دندان‌پزشکی زیبایی راه حل دیگری را ارائه می‌دهد تا رنگ‌های بیشتری از دندان را بتوان در آن گنجاند؛ و در نتیجه بهترین و طبیعی‌ترین رنگ را برای ونیر کامپوزیت خود برگزید.

در این راهنمای سه بعدی ۲۶ سایه موجود است که طیف وسیع‌تری از رنگ‌های طبیعی دندان را در خود جای می‌دهد. اما این راهنمای سه بعدی چگونه عمل می‌کند؟

پیدا کردن میزان روشنی رنگ کامپوزیت ونیر با پالت ویتا

در نمودار رنگی VITA 3D Master، درخشندگی‌ها از روشن‌ترین (گروه ۰، مربوط به رنگ‌های سفید) تا تیره‌ترین (گروه ۵) طبقه بندی می‌شوند. حتی برای انتخاب میزان روشنایی مناسب می‌توان از نمودار سیاه و سفید این راهنما نیز استفاده کرد.

پیدا کردن رنگ مناسب کامپوزیت ونیر با راهنمای ویتا

وقتی میزان روشنایی مورد نظر انتخاب شد می‌توان به سراغ انتخاب رنگ رفت. از آن‌جایی‌که دندان‌های طبیعی رنگ زرد و قرمز دارند، سه گروه رنگ L، M و R که به ترتیب نشان دهنده‌ی رنگ‌های زرد، متوسط و قرمز هستند. باید ببینیم که دندان به کدام رنگ نزدیک‌تر است

اگر دندان‌ها اندکی رنگ صورتی داشته باشند رنگ نزدیک به دندان قرمز خواهد بود. و در نهایت با انجام سایر بررسی‌ها و  تکمیل سایر مراحل، مناسب‌ترین رنگ برای دندان‌های شما انتخاب خواهد شد

پالت رنگ ویتا برای انتخاب بهترین رنگ ونیر دندان

بهترین رنگ کامپوزیت ونیر کدام است؟

برای انتخاب بهترین رنگ برای کامپوزیت ونیر، موارد بسیاری در انتخاب آن مؤثر هستند. یکی از مهم‌ترین موارد این است که رنگ پوست شما چه رنگ است. برخی افراد که متقاضی ونیرهایی مثل کامپوزیت ونیر هستند، از پیش رنگ موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کرده‌اند و معمولاً نظرشان با مشورت با دندان‌پزشک تغییر نمی‌کند.

اما در مواردی که در ارتباط با نظر دندان‌پزشک منعطف هستند، معمولاً انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر متناسب با رنگ پوست و رنگ دندان‌های طبیعی فرد انتخاب می‌شود.

تصور کنید که فردی با پوست تیره، بخواهد دندان‌های روشنی داشته باشد، این تضاد، می‌تواند غیرطبیعی جلوه کند و از زیبایی چهره‌ی فرد بکاهد؛ بنابراین باید به ترکیب رنگ دندان، رنگ لب‌ها و پوست توجه بسیار کرد.

از طرفی، با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های بسیاری برای انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر آمده است که یکی از پرکاربردترین و دقیق‌ترین آن‌ها، کامپیوتر است. اسکن‌های کامپیوتری پالت‌های رنگی دقیقی دارند و انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر هر مراجعه‌کننده متناسب با ویژگی‌های ظاهری او انتخاب می‌شود.

در نهایت، رنگ انتخاب شده، شیدها و یا سایه‌های مختلفی دارد که مراجعه‌کننده می‌تواند با دیدن آن‌ها، بهترین رنگ و سایه را انتخاب کند.

انتخاب بهترین رنگ ونیر دندان

سفیدترین رنگ کامپوزیت ونیر

برخی افراد هستند که تمایل دارند روشن‌ترین رنگ کامپوزیت ونیر را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که رنگ سفید کامپوزیت ونیر اصلاً طبیعی نیست و همه نمی‌توانند این رنگ را انتخاب کنند. رنگ سفید و روشن کامپوزیت ونیر به تعداد کمی از افراد می‌آید و برای پوست‌های تیره اصلاً مناسب نیست.

همچنین کامپوزیت ونیر از ونیرهایی است که جلوه‌ی مات دارد و به شفافی و براقی پرسلن ونیر نیست؛ بنابراین رنگ‌های بسیار روشن برای آن مناسب نیست و غیرطبیعی جلوه می‌کند.

سفیدترین رنگ کامپوزیت ونیر را می‌توان بر روی دندان‌ها با استفاده از اسکن‌های کامپیوتری برای فرد به طور پیش‌فرض انتخاب کرد و شبیه‌سازی کرد. سپس، درصورتی‌که رنگ برای پوست و چهره‌ی فرد مناسب بود، می‌توان کامپوزیت را با سفیدترین رنگ ساخت و بر روی دندان‌ها جای‌گذاری کرد.

سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان

کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمینت سرامیکی یا پرسلن ونیر

پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت ونیر دندان

هر فردی می‌تواند بنا بر سلیقه‌ی خود هر رنگی را برای کامپوزیت ونیر انتخاب کند؛ با این حال تحقیقات نشان داده که چندین رنگ در میان مراجعه‌کنندگان محبوبیت بیشتری دارند. طبق آمار بسیاری از افرادی که پوست روشن دارند ترجیح می‌دهند که از رنگ BL2/0M2 استفاده کنند؛ این در حالی‌ست که افرادی با پوست تیره‌تر معمولاً رنگ‌های BL3 و BL4 را انتخاب می‌کنند.

در میان افرادی که به لبخندهای طبیعی علاقمندند، رنگ کامپوزیت XL از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این رنگ زیادی درخشنده نبوده و ظاهر طبیعی به لبخند فرد می‎بخشد.

برخی از افراد نیز به لبخندهای مرواریدی و هالیوودی علاقه دارند. رنگ محبوب میان این افراد، که تعداد آن‌ها امروزه از هر زمانی بیشتر است، رنگ BW می‌باشد. BW درخشندگی بالایی دارد. این رنگ ونیر ظاهری همچون سلبریتی‌های موردعلاقه‌تان به دندان‌های شما می‎بخشد.

نکات انتخاب مناسب‌ترین رنگ کامپوزیت ونیر برای دندان‌ها

معمولاً یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که برای مراجعه کنندگان و خواستاران ونیر دندان وجود دارد، غیرطبیعی و مصنوعی به نظر رسیدن ونیر بر روی دندان است. توجه داشته باشید که رنگی که انتخاب و بر روی دندان خود امتحان می‌کنید باید در نور متناسب باشد زیرا ممکن است طور دیگری به نظر برسد.

سعی کنید در زمان کوتاهی تصمیم بگیرید، چشم‌ها ممکن است زود خسته شوند و خطای دید برای شما ایجاد شود. از این رو، انتخاب بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد است. در انتخاب رنگ ونیرهای کامپوزیتی به چند نکته باید توجه داشته باشید:

  • کامپوزیت ونیرها می‌توانند بیش از اندازه سفید به نظر بیایند!

معمولاً وقتی افراد برای بهبود ظاهر دندان‌های خود و زیباسازی لبخند خویش اقدام به روش‌هایی هزینه‌بر چون ونیرها کامپوزیتی و سرامیکی می‌کنند، می‌خواهند دندان‌هایی روشن‌تر داشته باشند، اما داشتن دندان‌های بیش از اندازه سفید می‌تواند غیر طبیعی و زننده باشد. تنها برخی افراد می‌توانند از روشن‌ترین رنگ پالت استفاده کنند و دندان پزشک آن افراد را مشخص می‌کند.

  • ویژگی‌های متعدد صورت در انتخاب رنگ کامپوزیت تاثیرگذار است.

هنگامی که می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب کنید، تنها رنگ دندان‌های مجاور تاثیرگذار نیستند، بلکه سایر ویژگی‌های ظاهری نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند. عوامل موثر در انتخاب بهترین رنگ دندان شما شامل موارد ذیل می‌تواند باشند.

  1. رنگ پوست
  2. شکل لبخند شما
  3. شکل ظاهری صورت شما
  4. حتی سفیدی چشمان

رنگی که برای کامپوزیت دندان خود انتخاب می‌کنید نباید کنتراست نامطلوب و نامناسبی داشته باشد. اگر پوست روشنی دارید رنگ‌های سفید روشن می‌توانند انتخاب کاربردی و زیبایی برای شما باشند. اما اگر پوست شما تیره تر است، بهتر است با انتخاب رنگ بسیار روشن ریسک نکنید و سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که کاملاً طبیعی و زیبا به نظر برسد.

ونیر دندان
  • به خوبی خود را بشناسید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در انتخاب رنگ و مدل کامپوزیت دندان شما تاثیر دارد، سن و جنسیت شماست. آیا هر چه سن شما کم‌تر باشد، دندان‌های شما سفیدتر است؟ با دندان پزشک خود راجع به این مسائل باید بادقت مشورت کنید.

  • شفافیت رنگ ونیر کامپوزیتی یا سرامیکی را در نظر بگیرید.

اگر ونیر شما از جنس پرسلن باشد؛ هرچند این ماده بسیار مقاوم و مستحکم است اما توجه داشته باشید که بسیار نازک و با ظرافت است، پس شفافیت آن را در نظر بگیرید. شفافیت روکش‌های زیبایی دندان شما همان چیزی است که اجازه می‌دهد تا نور از آن تابش کند.

با وجود چنین شفافیتی، آن چه که در زیر آن نقش مهمی ایفا می‌کند، رنگ واقعی دندان‌های شماست. اگر رنگ طبیعی دندان‌های شما زرد باشد شاید پرسلن سفید روشن مناسب باشد، در صورتی که مینای دندان‌های شما تیره است، روکش‌های مات می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

  • دندان‌پزشک شما می‌تواند بهترین مشاور شما باشد!

دندان‌پزشکان می‌توانند رنگ‌های کامپوزیت را به خوبی برای شما توصیف کنند. با کنار هم قرار دادن رنگ و شفافیت ونیرها و همچنین رنگ طبیعی مینای دندان شما، بهترین و طبیعی‌ترین رنگ کامپوزیت ونیر برای شما انتخاب می‌شود.

بهترین رنگ لمینت دندان

آیا امکان تغییر رنگ کامپوزیت ونیر وجود دارد؟

متأسفانه رنگ کامپوزیت ونیر می‌تواند تغییر کند و این ونیر برخلاف پرسلن ونیر در برابر تغییر رنگ مقاومت بالایی ندارد. این به علت ساختار کامپوزیت ونیر است که متخلخل ساخته شده است و به علت وجود این تخلخل‌ها رنگ آن به‌سادگی تغییر می‌کند.

هنگامی که رنگ کامپوزیت ونیر تغییر می‌کند، از زیبایی آن کاسته می‌شود و مراجعه‌کننده تمایل به تغییر رنگ کامپوزیت ونیر دارد.

آیا می‌توان رنگ کامپوزیت ونیر را تغییر داد؟

خوشبختانه پاسخ این سؤال مثبت است. درصورتی‌که رنگ کامپوزیت ونیر تغییر کند، می‌توان آن را با روش‌های مختلفی با حالت قبل برگرداند. درصورتی‌که رنگ کامپوزیت ونیر به طور دائمی و شدید تغییر نکرده باشد، می‌توان آن را با پولیش دندان یا بروساژ تغییر داد. اگر این تغییر رنگ شدیدتر و دائمی‌تر باشد، باید از روش‌های جایگزین همچون پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی برای تغییر رنگ ونیر کامپوزیت استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که مراقبت از کامپوزیت ونیر با روش‌های ارائه شده، برای پیشگیری از تغییر رنگ کامپوزیت، بهترین کار است. اما چطور می‌توانم از تغییر رنگ کامپوزیت ونیر خود جلوگیری کنم؟ بهتر است نکات مراقبتی و بهداشتی بعد از کامپوزیت ونیر را رعایت کنید.

کامپوزیت ونیر

آیا می‌توان برای سفید کردن ونیر کامپوزیتی از بلیچینگ استفاده کرد؟

بلیچینگ به خدمات زیبایی دندان گفته می‌شود که در مطب دندانپزشک و یا در خانه برای سفیدتر کردن دندان‌ها به کار گرفته می‌‎شود. برخی از افرادی که از رنگ دندان‌های خود راضی نیستند به بلیچینگ روی می‌آورند؛ این افراد در صورتی که کامپوزیت ونیر داشته باشند، با نتایج شوکه‌کننده‌ای روبرو خواهند شد؛

چون کامپوزیت ونیرها نیز همچون دیگر مواد دندانپزشکی، مثل: انواع روکش‌ دندان و موادی که برای پر کردن پوسیدگی‌ها به کار می‌روند، به روش‌های سفید کردن دندان، از جمله بلیچینگ، جواب نمی‌دهند؛ در نتیجه‌ی این امر دندان‌های طبیعی فرد سفیدتر شده ولی رنگ کامپوزیت ونیر بدون تغییر باقی می‌ماند. مطمئناً هیچکس علاقه‌ای به لبخندی با دندان‌های ناهماهنگ و دو رنگ ندارد!

البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ برای سفید کردن دندان در روش بلیچینگ از موادی استفاده می‌شود که می‌توانند باعث ساییدگی ذرات تشکیل‌دهنده‎‌ی کامپوزیت شوند. به همین دلایل است که دندانپزشکان هرگز بلیچینگ دندان‌های کامپوزیت‎ شده را توصیه نمی‌کنند.

ونیر چیست؟

ونیرها پوشش‌های نازک سطحی هستند که به روی سطح بیرونی دندان شما متصل می‌شوند و بر زیبایی دندان‌های شما می‌افزایند. این پوشش‌های سطحی معمولاً از رزین و پرسلن و سایر مواد ساخته می‌شوند و به طور دائم به دندان‌های شما متصل می‌شوند. ونیرها می‌توانند بسیاری از مشکلات و مسائل زیبایی را برطرف کنند، این مسائل عبارتند از:

با استفاده از ونیرها می‌توانید به سادگی این مسائل را برطرف کنید و نگرانی خود را کاهش داده و بر اعتماد به نفس خود بیفزایید.

گاهی ممکن است برخی افراد تنها از یک ونیر برای یک دندان شکل‌دار و بدشکل استفاده کنند و برخی نیز ممکن است ۶ تا ۸ ونیر یا بیشتر برای داشتن لبخند زیبا و جذاب درخواست کنند. معمول‌ترین تعداد ونیر انتخاب شده توسط افراد ۸ دندان جلویی است که همیشه نمایان هستند.

قبل و بعد از انجام لمینت دندان

یکی از بهترین را‌ه‌های زیبا کردن لبخند شما ونیرها هستند. ونیرها از طبیعی‌ترین روش‌های ارائه شده توسط دندان‌پزشکی زیبایی هستند. اگر از دندان‌های خود راضی نیسستید و البته که از سلامت کافی برخوردار هستند می‌توانید از ونیرها استفاده کنید. راه‌های بسیار زیادی برای اصلاح طرح لبخند و ظاهر دندان‌های شما وجود دارد که همه‌ی این روش‌ها مدیون پیشرفت تکنولوژی و تقویت مهارت متخصصین دندان‌پزشک در دندان‌پزشکی زیبایی است.

فواید ونیرها چیست؟

از مهم‌ترین فایده‌های ونیرها، هدیه دادن لبخند منظم و زیبا و خوش رنگ به شماست. ونیرها می‌توانند بیش از یک دهه برای شما کارکرد داشته باشند. در صورت مراقبت مناسب از آن‌ها و رعایت بهداشت دهان و دندان نیازی به ترمیم نخواهد داشت. (هرچند برای پرسلن ونیرها ترمیم خیلی مطرح نمی‌شود و بیشتر جایگزینی صورت می‌گیرد.)

فواید ونیر دندان

فرایند جای‌گذاری ونیرها

معمولاً ونیرها در دو مرحله جای‌گذاری می‌شوند. (مگر کامپوزیت ونیر شما از نوعی باشد که از پیش آماده هستند و بر روی دندان‌ها جای‌گذاری می‌شوند). در اکثر مواقع لازم است لایه‌ای از مینای دندان شما تراشیده شود.

این میزان از برداشت لایه به قدری ناچیز است که آسیبی به دندان‌ها نمی‌رساند و سپس ونیرها با مواد ویژه بر روی آن چسبانیده می‌شوند. این اتصال با اشعه تقویت می‌شود و دائمی هستند. توجه داشته باشید که از دندان‌های شما قالب گرفته می‌شود تا ونیر مناسب دندان شما ساخته شود.

بهترین رنگ ونبر دندان

پیش از فرایند جای‌گذاری ونیرها چه اقداماتی انجام می‌شود؟

پس از انتخاب این روش برای زیباسازی دندان‌های خود، با دندان‌پزشک خود مشورت می‌کنید و اطلاعات لازم توسط ایشان به شما منتقل خواهد شد. همچنین تعداد ونیرهای درخواستی و لازم برای شما مشخص می‌شود.

دندان‌های شما توسط دندان‌پزشک با دقت معاینه خواهد شد و اگر مشکل اساسی و پایه در آن‌ها وجود داشته باشد، باید ابتدا مسائل موجود برطرف شوند؛ سپس این روش را انجام داد. در این مرحله از اصلاح طرح لبخند لازم است اقدامات ضروری قبل از کامپوزیت و لمینت دندان را بدانید تا هنگام مشاوره با دندان‌پزشک قدرت تصمیم‌گیری بیشتری داشته باشید.

از دندان‌های شما احتمالا تصویربرداری با اشعه‌ی ایکس هم انجام شود تا سلامت دندان‌های شما بررسی شود.

مراقبت مناسب در افزایش طول عمر ونیر شما تاثیر دارد

اگر ونیر مورد نظر خود را با مناسب‌ترین رنگ انتخاب کردید و فرایند جای‌گذاری با موفقیت صورت پذیرفت، به این معنی نیست که همه چیز تمام شده است و دیگر نیازی به مراقبت ندارید. توجه داشته باشید که با وجود این که ونیرها بسیار مقام هستند، اما باز هم دندان‌های واقعی شما نیستند و نیازمند مراقبت بیشتر هستند. در غیر این‌صورت ممکن است دچار پوسیدگی دندان زیر کامپوزیت یا لمینت دندان شوید.

  • باید از خوردن مواد غذایی رنگی بپرهیزید یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانید.
  • از سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید.
  • چه ونیر بر روی دندان های خود دارید و یا ندارید، پیوسته به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه بکنید.
  • از خمیر دندان و نخ دندان مناسب کامپوزیت ونیر دندان استفاده کنید.

به ونیرها بیندیشید با استفاده از کامپوزیت ونیر دندان و لمینت سرامیکی می‌توانید به‌سادگی نگرانی‌های خود را کاهش داده و بر اعتمادبه‌نفس خود بیفزایید. مهم‌ترین ویژگی ونیرها هدیه دادن لبخند زیبا و منظم و خوش‌رنگ به شماست.

دندان‌پزشک شما می‌تواند بهترین مشاور شما باشد!

دندان‌پزشکان می‌توانند رنگ‌های کامپوزیت دندان را به‌خوبی برای شما توصیف کنند. با کنار هم قراردادن رنگ و میزان شفافیت و همچنین رنگ طبیعی مینای دندان شما، بهترین و طبیعی‌ترین رنگ کامپوزیت ونیر برای شما انتخاب می‌شود.

اگر پوست روشنی دارید رنگ‌های سفید روشن می‌توانند انتخاب کاربردی و زیبایی لبخند برای شما باشند. اما اگر پوست شما تیره تر است، بهتر است با انتخاب رنگ بسیار روشن ریسک نکنید و سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که کاملا طبیعی و زیبا به نظر برسد.

برای انتخاب رنگ کامپوزیت ونیر در کنار سلیقه‌ی شخصی خودتان که فاکتور بسیار مهمی است، مشورت با دندان‌پزشک و متخصص زیبایی دندان نیز ضروری است. وقتی شما رنگ مورد علاقه‌ی خود را انتخاب می‌کنید، دندان‌پزشک به شما اطمینان می‌دهد که رنگ انتخاب شده برای شما مناسب هست یا خیر، همچنین متخصص زیبایی با بررسی سایر فاکتورها و انجام مداخلات دیگر، نزدیک‌ترین رنگ مناسب به رنگ انتخابی شما را به شما معرفی می‌کند. اخیراً دستگاه دیجیتالی وارد بازار شده است که با قراردادن آن بر روی دندان می‌توان نزدیک‌ترین رنگ به دندان را تشخیص داد و آن را برای کامپوزیت ونیر برگزید. این دستگاه در کلینیک دندان‌پزشکی دکتر نیک‌زاد موجود می‌باشد.

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

ممکن است شما دوست داشته باشید
نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.