هیلینگ ایمپلنت چیست + افتادن هیلینگ ایمپلنت

5,849

ایمپلنت یکی از بهترین روش‌های جایگزینی بی دندانی است که با کاشت یک ریشه‌ی پیچ مانند تیتانیومی در استخوان آغاز می‌شود. اگر فرد بتواند از عهده‌ی هزینه‌ی ایمپلنت برآید و بتواند متحمل جراحی ایمپلنت شود، حتماً این راه را انتخاب می‌کند. البته مورد دیگری که حائز اهمیت است و در کاندید مناسب ایمپلنت بودن و همچنین میزان موفقیت ایمپلنت مطرح می‌شود، هیلینگ ایمپلنت است. اما هیلینگ ایمپلنت چیست؟ هیلینگ چه نقشی در موفقیت ایمپلنت دارد؟

برای بیشتر بیماران فرایند هیلینگ دردناک نیست. به‌طورکلی کاشت ایمپلنت تنها نیازمند یک برش کوچک در لثه است. از آن جایی که در استخوان پایانه‌ی عصبی وجود ندارد، درد جراحی از آن چیزی که تصورش را می‌کنید کم‌تر است.

این که چه داروهایی برای کاهش درد شما تجویز می‌شود، بستگی به تهاجمی بودن جراحی است که بر روی شما انجام شده است. اگر برای شما دارویی تجویز نشود می‌توانید درد خود را با استامینوفن و یا ایبوپروفن کاهش دهید. توجه کنید که بیش از اندازه از این داروها مصرف نکنید.

سیگار کشیدن باعث شکست ایمپلنت و عفونت می‌شود. برای این که ایمپلنت شما سال‌های سال بدون هیچ مشکلی عملکرد خوبی داشته باشد، باید سیگار کشیدن را ترک کنید. اگر قادر به ترک آن نیستید، حداقل یک هفته بعد از جراحی ایمپلنت از کشیدن سیگار و مصرف تنباکو پرهیز کنید.

سیگار کشیدن جریان خون به لثه را کاهش می‌دهد، این مسئله می‌تواند آسیب جدی به لثه‌ها و ایمپلنت کاشته شده در میان این استخوان‌ها وارد کند. کم‌ترین آسیبی که فرد متحمل آن می‌شود، کند‌شدن روند بهبودی جراحی کاشت ایمپلنت است.

ایمپلنت یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌هایی است که می‌توان به کمک آن جای دندان‌های از دست رفته را برای همیشه پر کرد. اگر برای ایمپلنت دندان‌های خود به دندانپزشکی مراجعه کرده باشید، حتما اصطلاح هیلینگ ایمپلنت یا Healing Abutment را شنیده‌اید. هیلینگ ایمپلنت و اجرای آن یکی از مهم‌ترین مراحل این روش درمانی است.

بیماران و متقاضیان این روش درمانی، به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با ایمپلنت، مراحل انجام و اجزای تشکیل دهنده آن هستند. به این ترتیب در این مقاله قصد داریم راجع به هیلینگ ایمپلنت چیست؟ هیلینگ ایمپلنت چقدر زمان می‌برد؟ خطرات افتادن هیلینگ ایمپلنت و نقش آن در موفقیت ایمپلنت صحبت کنیم.

هیلینگ ایمپلنت چیست؟

هیلینگ ایمپلنت معمولاً از جنس پلی اکسید متیلن، تیتانیوم و زیرکونیا و به شکل سیلندرهایی گنبدی شکل ساخته می‌شود. مواد و متریال به کار رفته در این قطعه بیشترین سازگاری را با بدن داشته و هیچگونه حساسیتی را ایجاد نمی‌کنند. ضخامت هیلینگ ایمپلنت بسته به ضخامت لثه متفاوت بوده و ارتفاع آن بین ۲ الی ۱۰ میلی‌متر متغیر است.

در هر دو روش اجرای ایمپلنت یک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای، یک مرحله مختص جایگذاری هیلینگ است. در روش ایمپلنت دو مرحله‌ای بعد از جراحی مرحله دوم و در روش تک مرحله‌ای پس از قراردادن پایه ایمپلنت درون استخوان فک، هیلینگ جایگذاری می‌شود. هیلینگ ایمپلنت در واقع وظیفه دارد که قسمت فوقانی ایمپلنت را از تجمع آلودگی‌ها حفظ کند.

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

هیلینگ ایمپلنت چه مدت طول می‌کشد؟

برای این که بدانیم چه مدت طول می‌کشد تا هیلینگ ایمپلنت اتفاق بیفتد، در درجه‌ی اول باید به‌خوبی با ساختار و عملکرد ایمپلنت آشنا شوید. زمانی که برای بهبود کامل ایمپلنت و رشد استخوان در اطراف ایمپلنت لازم است، به طور میانگین در فک پایین حداقل ۳ ماه و در فک بالا ۴ ماه است که البته این زمان می‌تواند متغیر باشد و حتی بعضی در یک ماه هم جوابگو هستند. (این شرایط برای کاشت ایمپلنت‌ یک روزه  دندان متفاوت هستند)

ممکن است این زمان به طور قابل‌توجهی در برخی مشکلات و بیماری‌ها افزایش یابد. یا حتی ممکن است به علت فرایندهای جراحی انجام شده پیش از کاشت ایمپلنت، نیاز به گذر زمان طولانی‌تری باشد.

قراردادن ریشه‌ی ایمپلنت درون استخوان جراحی محسوب می‌شود و برای موفقیت این جراحی و گذراندن دوره‌ی نقاهت آن زمان مناسبی لازم است. همچنین توصیه‌های بهداشتی را باید بادقت رعایت کرد و از بی‌توجهی و سهل‌انگاری در این دوره باید خودداری کرد.

ایمپلنت دندان

دلایل افتادن هیلینگ ایمپلنت کدام‌اند؟

افتادن پیچ یا هیلینگ ایمپلنت اصلاً اتفاق خوبی نیست و به معنی شکست و پس زدن ایمپلنت و روش کاشت آن است. از طرفی، همان‌طور که می‌دانید، فرایند جای‌گذاری ایمپلنت اصلاً ساده و راحت نبوده است؛ بنابراین شکست روش هم برای دندان‌پزشک و هم برای بیمار ناراحت‌کننده است.

خبر خوب این است که ایمپلنت روش دقیقی است و معمولاً در ۹۸٪ مواقع شکست نمی‌خورد و موفقیت‌آمیز انجام می‌شود. اما درصورتی‌که شکست بخورد، به چه علت هیلینگ افتاده است؟ در ادامه به معرفی مواردی می‌پردازیم که در آن‌ها هیلینگ می‌افتد.

انواع ایمپلنت دندان

عدم اتصال پیچ ایمپلنت به استخوان

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ایمپلنت دندان شکست می‌خورد، عدم رشد استخوان به دور پیچ ایمپلنت است. هنگامی که استخوان ایمپلنت را حمایت نکند، پیچ از داخل استخوان خارج می‌شود و نمی‌تواند به خوبی عمل کند؛ بنابراین در جای خود لق شده و روش شکست می‌خورد.

دلایل بسیاری برای عدم اتصال استخوان به پیچ وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از؛

  • کافی نبودن استخوان فک
  • عدم تعیین جای دقیق کاشت ایمپلنت
  • مراقبت نکردن از پیچ ایمپلنت
  • مناسب نبودن شرایط کاندید برای کاشت ایمپلنت
  • بیماری‌هایی مثل بیماری‌های خودایمنی و سرطان (شیمی‌درمانی و پرتودرمانی)

استفاده از ایمپلنت‌های فوری برای کاندید نامناسب

می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین موارد در کاشت ایمپلنت دندان این است که استخوان به دور آن رشد کرده باشد. بین روش‌های مختلف کاشت ایمپلنت اگر از روش فوری استفاده کنیم که امروزه مورد استقبال فراوان قرار گرفته است، ممکن است استخوان به خوبی دور ایمپلنت را نگیرد و تحت‌تأثیر کارهایی مثل جویدن، فشردن فک به هم و خوابیدن و فشار آوردن بر روی ایمپلنت و دندان فوراً قرار داده شده بر روی آن، ایمپلنت لق شود و بیفتد.

انتخاب نوع و شکل نامناسب ایمپلنت برای بیمار

ایمپلنت‌ها انواع مختلفی دارند و نوعی که برای هر کس مناسب است توسط دندان‌پزشک انتخاب می‌شود. اگر شکل نامناسب پیچ ایمپلنت برای بیمار انتخاب شود، ممکن است که روش شکست بخورد. این به آن دلیل است که مجدداً استخوان نمی‌تواند به دور شکل نامتناسب پیچ ایمپلنت رشد کند و روش شکست خواهد خورد و پیچ بیرون می‌افتد. این یکی از موارد مهم خطرات ایمپلنت دندان است.

مهارت ناکافی دندان‌پزشک

ایمپلنت یک روش ویژه و نوین در دندان‌پزشکی است و کسی که آن را درون استخوان فک می‌کارد باید از دانش و تجربه‌ی کافی برخوردار باشد. البته که در تمامی فرایندهای دندان‌پزشکی این دو ویژگی ضروری هستند، اما در ایمپلنت اهمیت بیشتری دارند، زیرا این روش جایگزین کننده‌ی دندان ازدست‌رفته است و نیازمند ظرافت و دقت بالایی است.

درصورتی‌که دندان‌پزشک به‌خوبی فعالیت نکند و نتواند پیچ ایمپلنت را در جای مناسب خود قرار دهد، استخوان به‌خوبی دور پیچ رشد نخواهد کرد و روش شکست خواهد خورد. کسانی که می‌خواهند از ایمپلنت برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته استفاده کنند، باید دقت کنند و یک متخصص ایمپلنت دندان ماهر را برای این کار انتخاب کنند.

کاشت ایمپلنت

افتادن هیلینگ ایمپلنت چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند؟

اگر هیلینگ ایمپلنت با شکست مواجه شود، چه مشکلاتی برای فرد ایجاد می‌شود؟ بدون شک این سؤالی است که ذهن خیلی از متقاضیان و مراجعه‌کنندگان دریافت ایمپلنت را درگیر کرده است.

هنگامی که پیچ ایمپلنت بیرون می‌آید، مشکلات مختلفی برای بیمار ایجاد می‌شود که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم؛

  • هنگامی که هیلینگ ایمپلنت شکست می‌خورد، باید ایمپلنت را از دهان خارج کرد. باید بررسی شود که علت شکست خوردن روش چه بوده است؟

درصورتی‌که کاشت ایمپلنت به علت عفونت و یا مشکلات دیررس شکست‌خورده باشد، باید در ابتدا برای خارج کردن ایمپلنت از دهان اقدام کرد سپس به درمان مشکل ایجاد شده پرداخت. هنگامی که استخوان به طور کامل بهبود پیدا می‌کند، مجدداً بررسی‌ها انجام می‌شود تا دندان‌پزشک بار دیگر اقدام به جای‌گذاری ایمپلنت دندان بکند.

  • شکست هیلینگ ایمپلنت دندان فرد را متحمل ضرر مالی و زمانی بسیاری می‌کند.
  • از آن جایی که ایمپلنت در جای قبلی شکست‌خورده و از استخوان خارج شده است، یا باید جای جدیدی برای ایمپلنت پیدا شود، یا این که جای قبلی مناسب‌ترین جا بوده و علت شکست به مسائل دیگری مربوط می‌شده است.
  • زمان زیادی لازم است تا ایمپلنت خارج شود، استخوان بهبود پیدا کند و مجدداً ایمپلنت جدید کاشته شود.

درباره مراحل ایمپلنت دندان جلو همچنین مزایا و معایب این روش جایگزین دندان بیشتر بخوانید.

افتادن هیلینگ ایمپلنت

عوامل موثر بر هیلینگ ایمپلنت کدام‌اند و چگونه می‌توان آن‌ها را کنترل کرد؟

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، یکی از مراحل ایمپلنت دندان، زمان هیلینگ و ریکاوری ایمپلنت است که ماه‌ها طول می‌کشد. اما می‌توان این زمان را با رعایت نکات بهداشتی و تکنیک‌ها کاهش داد و نتیجه را بهتر نمود.

اما چه عواملی بر زمان هیلینگ ایمپلنت اثر مستقیم می‌گذارد؟ عواملی که می‌توانند در این فرایند تاثیر بگذارند عبارت‌اند از؛

  • یکی از نکات مهم و تأثیرگذار در روند هیلینگ ایمپلنت، مصرف تنباکو و کشیدن سیگار است.

اگر مصرف دخانیات دارید، آن را متوقف کنید و اگر نمی‌توانید حداقل تا زمانی که ریکاوری از جراحی صورت می‌گیرد مصرف سیگار و تنباکوی خود را محدود کنید.

  • اگر بیمار دیابتی باشید، روند هیلینگ ایمپلنت شما ممکن است دچار مشکل شود و طولانی‌تر گردد.
  • تعداد ایمپلنت‌هایی که قرار است در فک شما قرار گیرد فاکتور مهم دیگری است که در زمان بهبودی ایمپلنت و هیلینگ آن مؤثر است.
  • یکی از مهم‌ترین و قابل کنترل‌ترین موارد، دستورات بهداشتی است که دندان‌پزشک شما بعد از انجام فرایند کاشت ایمپلنت در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر به این توصیه‌ها بادقت و توجه بالایی عمل کنید، قطعاً نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت و مدت‌زمان بهبود یافتن ایمپلنت و فک کاهش خواهد یافت.

  • یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در کیفیت بهبودی ایمپلنت کاشته شده، میزان استخوان موجود در فک شما و کیفیت آن استخوان است.

همان‌طور که می‌دانید، چیزی که ایمپلنت را برجای خود نگه می‌دارد و آن را شبیه‌تر به دندان طبیعی می‌کند، رشد استخوان اطراف ایمپلنت است. اما باید استخوان کافی در محل کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد تا چنین اتفاقی بتواند رخ دهد.

در کنار تمام این موارد که عوامل ابتدایی و البته بسیار مهم برای هیلینگ ایمپلنت هستند پیشنهاد می‌کنیم مقاله:  زود جوش‌خوردن ایمپلنت دندان را مطالعه کنید. تمام این تکنیک‌ها را بادقت به کار ببرید و زمان هیلینگ ایمپلنت خود را به حداقل برسانید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری چگونه انجام می‌شود؟

تمام فاکتورهای ذکر شده در بالا، در هیلینگ ایمپلنت تأثیر مستقیم دارند. توجه داشته باشید، در دوره‌ای که ایمپلنت شما در حال بهبود یافتن است باید از جویدن و خوردن غذاهای سفت و محکم بپرهیزید.

ممکن است استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت نداشته باشید، راه‌حلی که ممکن است شما را تبدیل به کیس مناسب کاشت ایمپلنت بکند، جراحی پیوند استخوان فک قبل از ایمپلنت دندان است.

طی این فرایند، بافت استخوانی در محلی که ایمپلنت قرار است کاشته شود و اطراف آن قرار داده می‌شود و به رشد و تقسیم می‌پردازد. در این صورت استخوان ناکافی شما تقویت می‌شود و می‌تواند پشتیبانی مناسب برای ایمپلنت کاشته شده ایجاد کند.

از سایر مواردی که می‌تواند بهبود ایمپلنت را سرعت بخشد و هیلینگ را کاهش دهد، استراحت کافی و رژیم غذایی مناسب متشکل از غذاهای مقوی، آبکی و نرم است.

کاشت ایمپلنت

*توجه داشته باشید که در روزهای اول بعد از جراحی درد، تورم، التهاب لثه و خونریزی بعد از ایمپلنت اندک معمول است و نباید نگران شوید. مقاله ورم صورت بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد؟ را مطالعه کنید.

  • اگر دو علامت درد و خونریزی طولانی‌تر شدند و علائم دیگری همراه آن‌ها شدند با دندان پزشک خود در میان بگذارید.
  • در ۲۴ ساعت ابتدایی بعد از جراحی کاشت ایمپلنت، بهتر است دهان خود را با آب ولرم و نمک شست و شو دهید.
  • داروهایی که برای شما تجویز شده‌اند را به دقت مصرف نمایید و در صورت داشتن درد از مسکن‌ها استفاده کنید.
  • معمولا درد بعد از جراحی با مسکن‌های بدون نیاز به نسخه قابل کنترل هستند.
لثه ها و محل هیلینگ ایمپلنت

بهترین روش جایگزینی دندان ازدست‌رفته چیست؟

 کاشت ایمپلنت دندان از پرمخاطب‌ترین و بهترین روش‌های موجود در دندان‌پزشکی است و بسیاری افراد که توانایی مالی داشته باشند، ترجیحاً این روش را برای جایگزین دندان و رهایی از بی دندانی خود برمی‌گزینند.

ایمپلنت همچون دندان طبیعی عمل می‌کند و این عملکرد به علت وجود پیچ فلزی ریشه مانند موجود در استخوان است. ایمپلنت فواید بسیار زیادی دارد و به همین علت اولین روش پیشنهادی دندان‌پزشک است.

البته که همه‌ی افراد کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نمی‌باشند و مجبور به انتخاب سایر روش‌ها هستند. سایر روش‌های موجود در دندان‌پزشکی که برای جایگزینی بی‌دندانی معرفی و ارائه می‌شوند نیز روش‌هایی پرکاربرد و مناسب هستند.

ایمپلنت دندان

چه زمانی یک فرد از ایمپلنت استفاده می‌کند؟

هنگامی که فردی دندان خود را به هر دلیلی ازدست‌داده باشد و از شرایط منع استفاده از ایمپلنت برخوردار نباشد می‌تواند از این روش استفاده کند. این روش از نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین روش‌ها به دندان‌های طبیعی هستند و حتی از ریشه نیز برخوردارند. وجود ریشه سبب بهبود عملکرد دندان مصنوعی تحت حمایت ایمپلنت می‌شود و همچنین استخوان فک را حفظ کرده و از به‌هم‌ریختگی شکل صورت جلوگیری می‌کند.

جراحی ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی چه نقاط قوتی دارند؟

ایمپلنت‌های دندان فواید بسیار زیادی دارند، برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بسیار راحت و طبیعی هستند؛

ایمپلنت‌ها نسبت به دندان مصنوعی و بریج‌های دندانی، بسیار طبیعی‌تر هستند زیرا بدن به آن‌ها همچون جزئی از خودش عادت می‌کند و عملکرد آن‌ها بسیار بالاتر از سایر روش‌های جایگزینی بی دندانی است. این تطبیق بالای ایمپلنت با دهان سبب بهترشدن فانکشن دندان و طبیعی‌تر کردن جویدن گزیدن و همچنین صحبت‌کردن می‌شود.

ایمپلنت‌ها می‌توانند تا سال‌های سال برای شما باقی بمانند و به‌خوبی عمل کنند. اگر مراقبت‌های بعد از جراحی ایمپلنت دندان و توصیه‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنید، ایمپلنت را می‌توان تا آخر عمر نگه‌داری کرد.

  • جویدن و گوارش با ایمپلنت بهتر عمل می‌کند.

خوردن با ایمپلنت بسیار بهتر و راحت‌تر رخ می‌دهد تا با هر روش جایگزین بی دندانی دیگر و دلیل آن این است که ایمپلنت همچون دندان طبیعی عمل می‌کند. جویدن اگر به‌خوبی و باکیفیت اتفاق افتد، گوارش نیز با مشکلات کم‌تری روبه‌رو خواهد شد، زیرا گوارش از دهان آغاز می‌شود. گوارش مناسب جذب را بالا می‌برد و مشکلات تغذیه‌ای برای فرد رخ نخواهد داد.

  • تکلم را بهبود می‌بخشند.

هنگامی که شما یک یا چند دندان را از دست می‌دهید، صحبت‌کردن شما تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که ایمپلنت عملکردی مشابه دندان طبیعی دارد، تکلم شما با آن‌ها دچار مشکل نخواهد شد و این مسئله علاوه بر این که بر اعتمادبه‌نفس شما می‌افزاید، عملکرد اجتماعی شما را بهبود می‌بخشد.

تنها کافی است بیماری‌های رایج لثه نداشته باشید و از استخوان کافی برای جای‌گذاری و کاشت ایمپلنت برخوردار باشید. در کنار این دو مورد باید بیماری جسمی که هیلینگ ایمپلنت را به تعویق بیندازد یا دچار مشکل کند، نداشته باشید.

کاشت ایمپلنت برای بیمارانی که دیابت دارند یا از مشکلات قلبی رنج می‌برند، باید به طور ویژه‌تری بررسی شوند، که آیا می‌توانند کاندید مناسبی برای ایمپلنت باشند یا ایمپلنت برای آن‌ها با شکست مواجه خواهد شد. توجه داشته باشید که جای‌گذاری ایمپلنت با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و پس از ایجاد یک برش کوچک در لثه‌ی شما، ایمپلنت در بافت لثه کاشته شده و لثه بر روی آن بخیه زده می‌شود.

چند سؤال مهم درباره هیلینگ ایمپلنت

بعد از هیلینگ ایمپلنت چه زمانی می‌توان فعالیت‌های روزمره را مثل قبل از سر گرفت؟

برخی بیماران روز بعد از جراحی به کارهای عادی خود می‌پردازند و هیچ مشکلی را احساس نمی‌کنند. برخی دیگر ممکن است نیازمند یک یا دو روز استراحت بیشتر باشند.

تنها نکته‌ای که باید پیوسته در ذهن داشته باشید، مراقبت از محل جراحی و جلوگیری از خوردن هر گونه ضربه و وارد شدن هر گونه استرس به محل ایمپلنت است.

از انجام ورزش‌هایی که ممکن است به محل ایمپلنت آسیب برساند بپرهیزید.

 بعد از هیلینگ ایمپلنت انتظار چه رخدادهایی را می‌توان داشت؟

درد در روزهای ابتدایی پس از جراحی عادی و طبیعی است. اما با گذشت زمان بهتر می‌شود. اگر درد شدت بگیرد و بدتر شود، باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید. همچنین ممکن است ورم در محل جراحی و در صورت مشاهده شود که آن هم طبیعی است.

ممکن است پس از جراحی اندکی دمای بدن بالا رود و فرد تب داشته باشد. اما نباید خیلی افزایش پیدا کند که در این صورت می‌تواند از علائم عفونت ایمپلنت باشد و باید به دندان‌پزشک اطلاع داده شود.

در ۲۴ ساعت اول تهوع و سرگیجه می‌تواند تا حدی طبیعی باشد اما باید بعد از آن کاهش یابد.

در ادامه نمونه‌کاری از دکتر محمد نیک‌زاد را مشاهده می‌کنید.

ایمپلنت دندان چیست

برای دریافت مشاوره و دریافت سؤال بیشتر، با کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی دکتر محمد نیک‌زاد تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۲۰۸۱۹۰۲

منبع: drdalesandro

ممکن است شما دوست داشته باشید
15 نظرات
  1. سحر میرزایی می گوید

    بعد از گذاشتن هیلینگ ایمپلنت باید از دهان شوی استفاده کنیم یا خیر؟ درصورت استفاده از چه نوع دهان شویه ای استفاده کنیم ؟

  2. زهره نیازمند می گوید

    سلام آقای دکتر
    هیلینگ ایمپلنت در چند جلسه انجام می‌شود؟

  3. یاسمین تبریزی می گوید

    سلام آقای دکتر
    میخواستم بپرسم چه رژیم غذایی بهتره که در دوره هیلینگ ایمپلنت داشته باشیم؟
    هر غذایی رو میشه خورد یا باید رژیم خاصی رو دنبال کرد؟

  4. محسن مشکین قلم می گوید

    سلام اقای دکتر
    خسته نباشید
    وقتی هیلینگ بیوفته از زمان افتادن تا اومدن به مطب مشکلی پیش نمیاد و خطرناک نیست؟
    در بهترین حالت چه زمانی باید به مطب مراجعه کرد؟

  5. علی اکبر حشمتی می گوید

    باسلام من ۷ تا دندانم رو یک ماه قبل جراحی ایمپلنت کردم درد خیلی خیلی زیادی داشتم همراه با تورم و کبودی روی صورتم ولی الان سر یکی از پیچ ها مشخص شده خیلی نگرانم 😕 هیلینگ ایمپلنت افتاده؟ لطفا راهنمایی باتشکر

  6. سمیه شاهینی می گوید

    سلام وقت بخیر
    هیلینگ ایمپلنت یه جراحی جداگانه از کاشت پیچ ایمپلنته؟ یا همون مرحله است؟

  7. آزاده مروت می گوید

    سلام اقای دکتر
    بعد از جراحی میتونم مسواک بزنم؟

  8. سعید محمد قاسمی می گوید

    سلام وقت بخیر
    اقای دکتر من بعد از جراحی خیلی درد دارم و احساس میکنم دهانم بوی بدی میده باید انتی بیوتیک مصرف کنم؟ البته بعد از جراحی هیلینیگ ایمپلنت سیگار کشیدم

  9. فهیمه رحمتی می گوید

    وققتون بخیر جناب دکتر
    درد من بعد از جراحی هیلینگ ایمپلنت با استامینوفن و ژلوفن کم نشده و مشکل معده هم دارم شما توصیه میکنین چه دارویی مصرف کنم؟

  10. سید محمدماهان آزادی می گوید

    آقای دکتر هزینه هیلینگ ایمپلنت چقدره؟
    با هزینه های ایمپلنت حساب میشه و همون اول اعلام میکنین یا جدا گانه حساب میشه؟

  11. سینا قیاسی می گوید

    سلام وقت بخیر
    شما با بیمه هم کار انجام میدین آقای دکتر؟
    بیمه تکمیلی من یه بخشی از هزینه های ایمپلنت رو پوشش میده

  12. مینا متقیان اصل می گوید

    سلام
    ببخشید یه سوال دارم ممنون میشم جواب بدین اگه هیلینگ ایمپلنت بیوفته باید چیکار کنیم؟

  13. حسام عبدالهی می گوید

    سلام وقت بخیر
    تا چند ساعت بعد از جراحی نباید چیزی بخوریم؟

  14. حسن عبدالکریم می گوید

    سلام اقای دکتر
    تو دوره هیلینگ ایمپلنت باید روی لثه باز باشه؟ من دندون جلوم رو میخوام ایمپلنت کنم الان روکش داره با توجه به اینکه دوره هیلینگ طولانیه دلم نمیخواد ظار دندونام بد باشه میتونم روش رو با روکش بپوشنم؟

  15. علیرضا پورنژاد لیقوانی می گوید

    آقای دکتر اگر تعداد دندونا برای ایمپلنت زیاد باشه مثلا ۱۰ تا هیلینگ ایمپلنت فرق داره با یه دونه دندون که بخوام ایمپلنت کنم؟
    اگه فرق داره میشه راهنمایی کنین
    با سپاس علیرضا

نظر شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.